
B-dul Libertăţii nr. 14, Bucuresti, 6 Decembrie 2015. Putin dupa ora 3 dimineata. In sediul central al SRI, liniile telefonice incepeau sa se inroseasca. Tanarul de 17 ani din Craiova acuzat de propaganda jihadista, si care isi spunea Omar al-Faruq, vorbise. Si vestile nu erau deloc bune. Celula din Craiova, din care facea parte, planuia un atentat terorist la un meci de fotbal din etapa a 21-a campionatului intern, dintre FC Steaua si CSU Craiova, ce urma sa se tina pe Arena Nationala de la ora 20:30. Deplasarea la Bucuresti urma sa fie facuta cu trenul IR1822 chiar in aceea noapte. Si cam aici se opreau informatiile concrete obtinute de la tanarul cu rataciri teroriste.
Rotitele sistemului erau deja in miscare. Cu o jumatate de ora inainte, un raport al unui agent al politiei locale prezent pe peronul garii semnala ca un grup de suporteri craioveni, carand cateva genti voluminoase, a fost vazut urcandu-se intr-un tren de cusete ce circula pe ruta Arad-Bucuresti. Interpelati de echipajul de politie inainte de imbarcare, ultras-ii au raspuns ca transporta steaguri si bannere.
Urgenta situatiei in lumina noilor informatii era evidenta. Nu se stia nimic despre modul in care teroristii intentionau sa-si puna in practica planul, nici cati erau, si nici macar daca erau in acel tren, care urma sa soseasca in Bucuresti Nord la ora 5:59. Dar era clar ca amenintarea era reala. Iar posibilele efecte, daca nu complet indepartate, trebuiau macar limitate. Un asalt al trupelor anti-tero iesea din discutie. Trebuia gasita o solutie pentru a nu trezi vigilenta teroristilor, care, daca se simteau incoltiti, puteau in orice moment sa-si abandoneze planul “grandios” si sa-si aleaga alta “audienta”, mai la indemana. Puteau deturna sau distruge locomotiva, ceea ce insemna sute de victime, intr-o multitudine de scenarii.
Videle, ora 5:07. Ultima oprire inainte de Bucuresti. Sub pretextul schimbarii locomotivei, vagonul cu suporteri a fost detasat de celelalte vagoane de dormit. Singur cu locomotiva, la adapostul intunericului, vagonul a fost tras pe o linie abandonata din cimitirul de vagoane dezafectate al CFR, de langa oras. Locatia, din care toate persoane pe care le-au putut gasi pe o raza de 500m fusesera evacuate, populata cu vagoane decupate pentru a fi vandute la fier vechi, parea desprinsa dintr-un univers dystopian. O uriasa omida cu alimentatie siderurgica si apetit nemasurat isi etala carcasele victimelor devorate.
O geana de lumina se caznea sa inroseasca cerul de iarna, cand trenul s-a oprit.
9 Inscrisi:
@Princess.ruxi
@phox
@Heffie
@EscapedConvict
@Aisha^^^
@zero
@behemoth
@blissie
@Emilly